Perşembe, Kasım 14, 2024
EnglishTurkish
AĞRI TİCARET VE SANAYİ ODASI
AĞRI CHAMBER OF COMMERCE AND INDUSTRY
Destek Hattı +90 472-215 1210
EnglishTurkish

Ticaret Sicil Müdürlüğü Genel İşlemler

Ticaret Sicil İşlemleri

Geri Dön

Ticaret Sicil Genel İşlemler

Sicil Müdürlüğünün görevi; 6762 sayılı Türk Ticaret Kanunu, 5174 sayılı Odalar Kanunu ile ilgili tüzük ve yönetmelik hükümleri gereğince gerçek ve tüzel kişi tacirlerin Ticaret Siciline tescil, ilan, Oda kayıt işlemlerini yapmak, oluşturulan sicil dosyalarını saklamak ve bilgisayar ortamına aktarmak, 1479 sayılı Bağ-Kur Kanunu’nun yüklediği görevleri yerine getirmek, mevzuat uyarınca istenen belge ve bilgileri sicil kayıtlarına göre vermek şeklindedir.

  • Ticari işletmelerin kuruluşları için Türk Ticaret Kanunu’nun zorunlu kıldığı tescil, iş ve işlemlerini yerine getirmek.

  • İşletmelerin ticaret sicil dosyalarını arşivlemek ve her an kullanıma hazır tutmak.

  • İşletmelerin tescil edilmiş bulunan hususlarında meydana gelen tadilleri tescil etmek.

  • Çeşitli nedenlerle yaşamı sona eren işletmelerin sicil kayıtlarının terkinini sağlamak.

  • Yasalarda tanımlanan ticaret sicil defterlerini tutmak, tescili gerektiği halde başvuru yapılmayan işletmelerin re’sen tescil işlemlerini yapmak.

  • Kişilerin ve kuruluşların sicil dosyalarına ilişkin bilgi ve belge taleplerini karşılamak.

  • Ticaret sicil iş ve işlemlerini hızlı ve verimli yürütebilmek için gerekli tedbirleri almak.

  • Ticaret siciline ilişkin görüş ve öneri taleplerini hazırlamak..


Ticaret Sicil Servisi

  1. Yasal Sorumlulukları
    1. Ticaret Sicil Yönetmeliği”nin umumi hükümler kısmı A bendinde yazılı olan görevlerdir.
  2. Sistem Sorumlulukları
    1. Oda Kalite Yönetim Sistemi ve akreditasyon sistemi gereği oluşturulmuş standart şartlarına uygun faaliyetleri kendi sorumluluk alanında gerçekleştirmek, denetlemek ve sistemde gördüğü eksiklikleri iyileştirilmesi amacı ile yönetim temsilcisi ve akreditasyon ekibi başkanına rapor etmek,
    2. Kendi bölümünde üye odaklılık bilincinin kazanılmasını sağlamak ve bu bilinçle gerekli çalışmaları yapmak,
  • Bölümü ile ilgili hizmetlerde uygunsuzluk nedenlerinin sistematik analizinde katkı sağlamak,
  1. Odanın stratejik hedeflerinin kendi bölümü ile ilgili olanlarının gerçekleşmesini sağlamak,
  2. Kendi bölümü ile ilgili üye problemlerinin çözülmesini sağlamak ve nedenlerinin ortadan kaldırılması için gereken şartları saptamak,
  3. Üyelere ve kendi bölümü ile ilgili hizmetlerde gerekli kontrolleri yapmak ve yaptırmak, hizmetin istenilen kalitede olmasını sağlamak,
  • Yönetimin Gözden Geçirme faaliyetlerine katılmak, faaliyetler ile ilgili bilgi vermek,
  • Bölümü ile ilgili kalite kayıtlarının muhafaza edilmesini sağlamak, veri analizlerini yapmak ve Yönetim Temsilcisine sonuçları rapor etmek,
  1. Yönetim Kurulu ve Genel Sekreterlik tarafından verilen görevleri yapmak ve sonuçlarını ilgili birime raporlamaktan sorumludur.
Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?
Ağrı Ticaret ve Sanayi Odası olarak siz üyelerimize verdiğimiz hizmetler ile ilgili her türlü bilgi ve dokümana ilgili sayfalardan ulaşabilirsiniz. Lütfen ilgilendiğiniz konu ile ilgili sayfayı ziyaret ediniz.
veya lütfen aşağıdaki hizmet numarası ile irtibata geçiniz.


Destek Hattı
+90 472-215 1210